#Bf+2

Hej igen! Vilken tokig natt det blev.värkarna avtog igår när vi kom till förlossningen men sattes åter igång igen vid 23,00 tiden.( tydligen vanligt vid förstfödderskor). värkarna höll i mellan 4-6 min mellanrum fram till 01,00.jag bad tillslut f att försöka sova. bättre att en sover en ingen. då jag självklart inte kan sova.så jag gick runt i lägenheten och värkarna blev allt starkare & starkare och jag tröttare & tröttare.vid 05,30 kände jag att jag inte orka mera, orkade knappt hålla ut värkarna och kände mig trött,slut,tung & vilsen. så då fick f ta sig upp ifrån sängen så gav vi oss iväg för 2a gången till förlossningen. på förlossningen kolla vi hur bebisen mådde sen rullade dem in en till säng & sen fick jag en "coktail" som barnmorskan sa. värktabletter,sömntablett & en för att lindra Livmoderhalstappen.ohhh vad skönt! somnade som en stock! vakna vid 12,00 idag och kände mig utvilad och glad.Fredrik var vaken- jag berätta hur skönt det var att sova så där tungt & inte vakna en ändå gång :-D!men han sa att jag var uppe vid 10,00? och gick på toa.inget jag ens har något minne av över huvud taget - läskigt! men när vi var vakna så kolla vi åter hur bebisen mådde - ( mår mycket bra! h*n värkar trivas väldigt bra där inne ).men vi blev utskrivna. och händer det inget mera idag så ska vi vara åter tillbaka imorgon 08,00 och då för igång rättning ( måste ske 48 timmar efter att vattnet har gått ).så vi åkte till Gullans och åt frukost/lunch för båda var såå hungriga.men nu är vi hemma.. trötta,sega och förväntansfulla.

Kommentera inlägget här :