dyslexi

Har nu fått många kommentarer som;
Vad fick du egentligen för betyg i Svenska?
Hur svårt ska det vara att stava ett så vanligt ord?
Bloggar du för pengar? mm.


Jag har Dyslexi ( läs och skriv svårigheter)
Så Jag använder min blogg för att hålla igång mitt dagliga skrivande...man skriver ju inte så mycket nu för tiden
som man gjorde i skolan, jag vet att jag skriver mycket fel i mina inlägg.
försöker verkligen rätta mig själv, men det är otroligt svårt för mig eftersom jag oftast inte alls ser vad som är fel.

Mina betyg i Svenskan vad VG
Jag är bra på att prata ;) och hade inte problem med att skiva uppsatser eller uttrycka mig., det var
bara min stavnig som satte käpar ihjulen under skoltiden.

Svårt att skriva vanliga ord?
Vad är ett vanligt ord då?
och appropå svårt med ord.. varför döper man -läs och skrivsvårigeter till Dyslexi, något man då (sånna som jag) inte kan stava?
Aja hoppas jag har rätt ut några fråetäcken för er iaf .:)

Kommentera inlägget här :